Monday, November 22, 2010

Jalan2 ke Melaka dan Seremban - 20 - 21/11/2010

Salamzz,

Tanpa dirancang, my bro ajak aku n my parents pegi jalan2 ke melaka last saturday. Ekceli depa ada wedding kat Alai..So kami ni pun juin le sekali.

Kami gerak dari umah kul 7.30 pagi and singgah minum pagi kat dengkil lebih kurang kul 8.40 pagi. After breakfast kami terus menyambung kembali perjalanan. Seronok rasanya sebab cuaca yang x berapa panas dan x berapa sejuk. Tapi yang boringnya jiwa aku pulak terasa sedikit sebak. Entah mengapa sepanjang perjalanan ke Melaka aku teringat 'dia'. Bergenang airmataku seketika. Aku mmg tak suka kalau perasaan ttg dia bertandang dlm kepala otak aku ni. Kalau betul2 'hubungan' kami confirm lain le cerita kan..aarggh!..bosan betul.

Kami tiba di melaka agak awal, lbh kurang kul 10 lebih. Apa lagi meround2 di kawasan kapal besar n muzium tldm. Sempat la memborong tit bits serba sedikit. Nak beli baju tak de yang sesuai..lagipun corak/pattern x menarik..hehhee

Kami sempat tukar baju kurung sebelum ke kenduri kawin kawan my bro. Sampai kat sana dah ramai la jugak orang. Juadahnya nasi bukhari, rendang daging, gulai kawah, pajeri nenas, tapai, dan sayur campur. Aku x lalu nak makan sebab bau nasik mcm daging kambing..lgipun aku x berapa lapar sangat kan...

Kami menginap di Seri Malaysia Air Keruh. Sempat call Hasnah 1 day before. Mujur masih ada bilik sebab musim cuti sekolah kan. After check in kami berehat, manakala anak2 buah ku sibuk berendam kat swimming pool. Kami keluar jalan2 ke pekan petang tu sebelum maghrib dan makan ikan bakar kat umbai. Nak kata menarik sangat tu teda jugak la..biasa2 jer.

Lepas balik dari makan kami jalan2 di town bandar hilir..Sesak jugak jalan. Mak aku tu dah le x larat nak jlan. Last2nya dia duduk, kami jer mencari barang yang mak aku nak. kami cari keropok bawang berperisa cokelat, kopi, strawberi. Sempat le jugak beli sekeping belacan..

The next day kami sekeluarga breakfast dengan Hasnah. Pagi tu Seri malaysia menerima kunjungan konvoi datuk zahid n the gang. Datin n anak2 dia pun turut serta. Sebelum balik pulak kami telah diberi penghargaan untuk sama2 lunch dengan Hasnah dan Zali. Kenyang tul seh!..

For Hasnah & Zali..thanks for the hospitality and generosity for having us at Seri Malaysia.. jangan lupa datang makan sup kat kafe kami pulak..

Dari Ayer Keroh kami ke Senawang sebab nak jumpa my dad's fren yang duduk sama2 bujang dulu. So kami bertandang kat sana dan from sana terus balik ke Sg Buluh.

Itu saja lah yang sempat aku update tuk kali ni..insyallah senang2 aku update cerita baru pulak ya..

Daa

No comments: