Monday, June 18, 2012

Letih dan Bosan

As salam..aku ingatkan nak start puasa hari ini, tapi terbabas jugak..adoi. aku nak ganti balik puasa2 aku ni..mudah2an aku leh start esok. Lagipun aku ari ni penat sikit biasa la sb weekend kan aku keje jugak?huhu. Tapi aku happy nak buat semua tu.

Seronok sikit sebab dapat melupakan seketika 'mereka' itu. Lagipun aku bukan ada sangkut paut pun dengan deme. Status pun tak tau. Deme tu bila susah baru nak panggey teman..Teman dah letih dan bosan ler. Udah x larat rasanya. Deme ni pun idak de nak buat aku happy sikit ker. Hagham..Kita jer dok pikiorkan deme. Aku bukan mintak banyak pun. Cuma hargai le kehadiran aku ni. Yang lain2 tu aku x leh le nak paksa sb aku pun teda apa2 authority. Kalau beginilah ketentuanNya aku redha, aku pasrah. Cuma sikap deme tu mmg buat aku terkilan. Aku cuma manusia biasa yang punya hati dan perasaan. Yang punya rasa sakit, kecik hati dan sewaktu dengannnya. Fikir2kanlah. Once kalau aku betul2 dah x suka, masa tu jangan nak ngendeng2 kat aku lagi. Masa tu aku mmg dah x layan. Ingat!. Macam la aku ni pemes benor!..hahaha. Tapi hakikatnya memang itulah aku. Kalau dah sampai tahap maximum itu le jadinya.

Aku sekarang lebih pentingkan diri aku dulu dari pentingkan orang lain. Tapi my parents still my big tanggungjawab. Yang tu insyallah aku tak akan abaikan. Maksud aku orang2 lain yang suka sangat amik kesempatan atas kebaikan aku. Sori ler, kalau korang rasa aku ni melampau ke apa ke?, tp aku tetap mcm biasa yg kome kenai, cuma aku nak lebih tegas sikit selain dari kejujuran dan keikhlasan. Kalau kita asik memberi tapi teda menerima pun x boleh juga. In balance kan.

Panjang pulak aku ngomel ni..hehehe. Kalau peram pun berkarat jugak, betul tak? Renung2 dan fikir2kanlah. Tuhan Maha Mengetahui, selama mana pun mike sorokkan kebenaran, satu hari pasti akan terbongkar jugak. Dari mana, bagaimana aku tau itu x penting..Kita dah cukup dewasa untuk menilai, merasai dan seterusnya. Terima kasih banyak2 sebab sudi luangkan your precious time, make me happy sebentar. Aku akan tetap ingat sehingga ke hujung nyawaku. Maafkan aku kerana aku tidak mengetahuinya dari awal but nw aku dah confirm dan aku akan slowly out from all this. Maafkan juga sebab aku hanya menjadi 'penumpang' sementara. Apa2 pun aku tetap akan mendoakan kebahagian kome..tak payah risau pasal aku sb aku dah cukup dewasa untuk menjaga diriku sendiri.

Akhirkata semuga segala2nya akan berjalan lancar dan dipermudahkan. Aku ingin menjadi seorang yang berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat..aminnn.

Aku nak out dululah yer. Insyallah kita akan ketemu di lain n3..tengok mood teman ler yer!.,.hehehe

Daa


No comments: