Thursday, April 10, 2008

Zaman Persekolahan

Bismillahirrahmanirrahim..

Zaman sekolah sememangnya waktu yang paling menyeronokkan..Ketika itu kita tak hirau pun segala masalah2 yang menghantui rutin kita. Yang penting dapat jumpa kengkawan, dapat main sama2. Sewaktu aku bersekolah permainan yang paling best ialah main getah. Berlawan-lawan dengan kengkawan sumer tengok sape leh lepas sampai tahap yang paling tinggi. Selain tu kami juga bermain permainan galah panjang, teng teng, police sentry.

Ketika aku di tingkatan 3 kami bermain permainan yang dinamakan spirit2 of the coin. Main lak kat sebelah jerat Cina. Mana taknyer dewan sekolah bersebelahan jer..ramai juga yang tak percaya betul ke tidak coin tu boleh berjalan. Sampai hari ni pun aku pun tak tau nak jawab cam ner..hehehehe..

Aku boleh dikatakan aktif juga masa di sekolah. Aku pernah buat persembahan duet dengan temanku Mala. Masa tu konsert sekolah. Kalau tak silap aku waktu tu aku di dalam darjah 5 atau 6. Dah tak ingat le..hhehehe..Kami berdua nyanyi lagu Hail dan Uji Rashid..tapi tak de gambor la..sayang rasanyer..Walau pun aku ni femalu tapi aku tak kisah..nak jugak tunjuk bakat tuh..hahahahha..

Masa di dalam darjah 6 (masa tu dah taiko le..)aku berlakun masa hari guru kalau tak silap la dan menari buat persembahan kat rumah D.O tarian belotah. Masa tu aku, puteri, linda, kiah, puji, tipah, mala, midah, maji. Sori geng yang mana aku tak sebut nama tu aku dah tak ingat le..hehehehe

Bila melangkah ke sekolah menengah aku cuma buat persembahan tarian jer. Tapi tak ingat lagu apa..joget atau inang. Masuk persatuan muzik dan drama jer.

Yang paling menyeronokkan time sukan. Aku kapten umah biru masa tingkatan 4. Bila suruh berlatih sumer cabut lari..termasuk le aku..

Itu la kenangan zaman persekolahanku..kalau la dapat direverse kembali zaman itu alangkah seronoknyer..

1 comment:

@dDy@ said...

dia pun citer pasai skolah gak?
hehehehhee