Wednesday, May 28, 2008

Simbolik Cinta

Bismillahirrahmanirrahim..

Tika ku singkap TIRAI SEMALAM dari kotak ingatanku akan sebuah cerita KEHEBATAN CINTA di antara seorang teruna dan dara yang masih di dalam PERSIMPANGAN DILEMMA walaupun kisah ini sudah berlalu hampir 10 tahun yang lalu tanpa akhiran penghujungnyer. Si dara masih lagi terkapai-kapai MENEKA DALAM KESAMARAN kerana tersiksa oleh rahsia peribadi si teruna. JERAT PERCINTAAN yang tercipta hanya bertahan seketika cuma. TAKDIR DAN WAKTU yang akan menentukan sejauh mana kesetiaan ini dapat bertahan...biarlah masa yang akan menentukan.

SEANDAINYA MASIH ADA CINTA di hatimu teruna, USAH DIRAGUI kasih sayangku..KEABADIAN CINTA membuktikan ERTI CINTA tak pernah padam. Walau SERIBU TAHUN pun aku tidak mampu untuk terus melupakanmu teruna. Aku ingin kembali kepada suasana SEPERTI DULU mengharum kembali. SAAT HILANG CINTAMU begitu menghiris perasaanku. Terasa diri ini begitu kerdil tanpamu disisi.Biarpun layananmu selama ini biarlah aku saje yang tahu. Wajahmu sering bermain2 di skrin televisyen. Tidak juga pernah padam di skrin mataku saban hari. Bunga-bunga cinta sentiasa mekar di hatiku..

Malah ianya semakin rindu semakin sayang dan terasa begitu dekat padamu. Aku bukan boneka yang boleh kau buat sesuka hati. Aku juga punya hati dan perasaan. Sehingga ke hari ini KAU TAK PERNAH JAUH DARI SUDUT KAMAR HATIKU. Ku pendam sebuah duka dan ku intai cinta dalam rahsia.Apakah ertinya semua ini teruna? Pengorbanan yang kucurahkan selama ini tidak kau hargai langsung. Trauma yang kau tinggalkan untukku sudah menjadi sebati dalam kehidupanku di dalam mengharungi liku2 kehidupan harianku. Mujurlah Tuhan kurniakan ketabahan buatku. JANGAN KAU UCAP SELAMAT TINGGAL selagi kebenaran belum wujud. Aku masih lagi mampu untuk terus menunggu walaupun hakikatnyer...Aku juga masih MENARUH HARAPAN agar kebenaran itu akan menjadi sebuah kenyataan. PINTAKU yang terakhir renungkanlah CERITA CINTA ini dengan fikiran yang lebih matang dan terbuka..Jangan biarkan dendam menguasai fikiran..HANYA ENGKAU YANG MAMPU..

2 comments:

@dDy@ said...

uuuu....kak intan...luahan perasaan betul...abih suma tajuk lagu kuar...hahahha..
pepe pun..best....
peace muah agogo....
ape ke hei nyer yong?
redah jer...
cayalah...
alamak...terlebey sudah...

Juana Intan said...

ye ye aarje..hehehehe
Idea tgh nencurah2..apa lagi yong teman pun redah jer lah..
Neway thanks for da comment..akan buat lebih baik masa depan