Monday, October 13, 2008

Ribut

Bismillahirrahmanirrahim..

Hari Sabtu yang lepas aku keluar ke Carrefour dan buat facial di Summit. Masa aku keluar tu cuaca terik. Terasa jugak le bahangnya. Akak aku plak ada kursus haji dan open house kat umah anak buah abang ipar aku. Aku tak larat nak ikut sebab bukan sikit2 rumah yang derang pegi. Lagipun aku nak relax sket dan memanjakan diri di salun..muahahaa. (dah mcm orang kaya la pulak..perasan)..hehheehe..apa2 pun as long aku happy.

Aku singgah di pejabat pos sb nak renew lesen kete..Setiap tahun asyik renew jer bawak keternya jarang sekali. dah le keternya pun tak de..hahhahaha..Kawan2 aku ckp simpan jer la lesen ko tu dalam album..hehhehe.Tahun ni aku terus renew 2 tahun terus..malas nak pikir lagi. Pas tu aku terus ke summit tuk buat facial.

Seronoknya dapat merelaxkan diri. Kelly plak bg aku souvenier dari australia..cantik bangat..thannx lalink..mmuah. Sepatutnya appt aku on friday evening tp disebabkan hujan lebat tu la aku postpone ari sabtu tengahari.

Mula2 planning nak singgah cuci mata kat Carrefour..Last minit tukar plan, nak terus balik ke rumah. Masa tu cuaca dah gelap. aku plak tak bawak payung..aku ckp tak pe la, aku tunggu kat bustop memandangkan aku pn x de payung kan. Tiba2 terus hujan turun dengan lebat campur dengan angin dan kilat yang kuat. Aku naik risau jugak. Masa tu ramai jugak le orang kat bustop. Aku terus membaca ayat2 quran bagi melegakan angin dan kilat yang kuat. Sempat jugak aku bang dalam hati. Aku tengok sendiri angin tu berjalan2. Habis basah baju aku. Mulut aku tak renti2 kumat kamit membaca..takut sangat masa tu. Lama jugak la aku kat bustop tu. Menyesal lak tak masuk C4..

Bila hujan dah mula reda barulah aku naik bas dengan baju yg basah kuyup. Cepat2 aku salin baju. Masa tu plak tak de current sebab kilat kuat sampai tendang main suis. Kakak aku tak sempat nak amik aku gi beraya umah Hisham sebb jalan pulak jem. Aku kata tak payah le. Aku suruh derang pegi terus..At least aku relax kat umah..hehheehe

Ok la..aku stop kat sini dulu..nanti aku hupdate lagi..

No comments: