Friday, August 13, 2010

Hari Ini..

Salamzz..

Alhamdulillah dah masuk hari ke-3 umat Islam berpuasa. Aku mengucap syukur di atas segala rahmat yang Tuhan berikan di atas kesempatan menunaikan ibadah puasa dan bertarawikh. Semuga segala amalan ku akan mendapat keberkatan olehNya...insyallah. amin.

Aku sebenarnya sedang terpikir apa yang sedang 'dia' lakukan. Semuga dia sihat sejahtera di dalam peliharaan Allah SWT. Itu saja yang mampu aku buat. Memang payah untuk kita melupakan sesuatu kenangan. Setiap daripada kita pasti ada kenangan mengusik jiwa kan..

Bagiku x salah kan kalau kita titipkan pesanan Selamat Berpuasa kepada teman2 dan handai taulan kita, rite? Tapi siapa la kita untuk paksa orang supaya reply setiap message yang kita hantar. Mungkin dia sibuk dan tidak berkesempatan untuk membalas atau dia lupa untuk membalasnya..anggaplah dia tidak melihat nota2 itu. Itu adalah lebih baik dari kita beranggapan buruk kepada orang2 sebegini..

Sebagai seorang teman aku akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan keceriaan teman-teman d sekelilingku termasuk la 'dia'. Semuga 'dia' mendapat rahmat dan hidayahNya supaya tiada lagi hati2 yang terluka dengan lakunan dan bicara manisnya. Buat rakan2 sekolahku pula insyallah kita akan bertemu di hari raya ke-3 di rumah Datin Rokiah kita. We will make it the most happening gedering...insyallah.

"Selamat Berpuasa"

Daa..

No comments: