Thursday, August 11, 2011

Ceritaku..

As salam..

Hari ni dah masuk hari ke-11 kita berpuasa. Cepat jer masa berlalu kan. Semalam aku planning nak pegi bazar ramadhan tapi fail jugak nak singgah sebab ujan renyai2. Aku pun menonong jer la balik rumah. Mujur le semalam cik buat cucur bawang. Ada la kueh tuk berbuka puasa semalam..alhmdulillah. Ajak anak buah aku katanya tak mau sebab nak berjimat..lagi sedap. Bagus jugak, at least aku leh le kontrol sket keborosan di bulan ramadhan ni.hehee.

Tahun ni juga aku masih belum berkesempatan tuk menunaikan semayang terawih. Tak tahulah kenapa tahap kemalasan aku melanda..lagipun perut aku tak sedap tahun ni.Yang penting aku perbetulkan semayang 5 wktu aku..Insyallah kalau ok, malam ni aku nak cuba pegi terawih..mudah2an dipermudahkan..

Apa yang aku nak cerita ni pada ahad lepas, aku menerima panggilan dari Mr Buj@ 10.20p.m. Masa tu he's on the way coming back from Kemaman. Jem katanya. Bukan main ceria jer suara dia, siap gurau2 lebih..hepi la aku kan..katanya nak berbuka puasa dengan aku, tapi entah bila. Cuma katanya ujung minggu dia kena ke Kemaman entertain kawasan bossnya. So aku no komen ler dan aku tak de la harap sangat kan sebab kesibukan dia. Jadi aku tak memaksa. Orang lelaki ni tak suka kalau kita paksa2 sangat. Jez be urself..so tak de la kita kecik hati sangat kan.

Aktiviti bulan puasa ni tak de yang menarik sngat pun..cuma kita kena lebihkan amalan kita ke arah kebaikan.

Aku stop sini dulu ler..nanti sambung lagi..

Daa..

No comments: