Wednesday, November 9, 2011

Hari Raya Aidil Adha - 06/11/2011

As Salam,

Firstly teman nak ucapkan selamat hariraya aidil adha kepada semua umat Islam. Rasanya masih lum terlambat kan..

Tahun ini aku beraya di rumah Ina (adik teman ler..) di Teluk Intan. Lagipun my parents duduk sana 3 minggu sebab org gajinya balik Indon. So aku balik menaiki bas ke Teluk Intan pada hari sabtu 5/11/2011.

Pagi tu aku menunaikan solat sunat aidil adha di masjid depan rumah Ina dengan K.Long (kk sppupu), Nabila & Saliha (anak2 sedaraku). Mak tak larat nak pegi sebab sakit pinggang.

Menu pagi raya punya ler meriah - Laksa penang, mee rebus dan lemang. Sebab abah x makan laksa so extra menu la mee rebus tu. Alhamdulillah abis jugak la. cuma balance kuahnya basi sikit.

Semalam adikku Adhir dtg bertandang. K.Long buat cucur bwg..best tul. Dah lama x makan cucur bawang rasanya. Meriah sebb diselang seli dengan cerita sejarah keturunan Cikgu Md Yusuff.

Sebelum berangkat pulang ke KL, aku pegi bukak akaun di Bank Rakyat.

Itulah aktivitiku di hariraya korban tahun 2011. Mulai saat ini aku harus melakukan pengorbanan yang paling besar dalam hidupku. Aku memohon agar Tuhan memperkuatkan imanku.Aku inginkan kebenaran..

Daa..

No comments: