Monday, October 25, 2010

Berhenti berharap



Salam..

Aku sudah mula belajar untuk berhenti berharap. Walaupun aku x nafikan ingatan ku terhadapnya masih lagi berlegar2 di ruang kotak memoriku. Cuma dalam keadaan sekarang aku tidak ingin bersuara tentang apa2 pun berkaitan tentang dirinya. Aku cuma mampu berdoa dari jauh agar dia sihat di dalam peliharaan Allah SWT. Aku masih rindu akan dia, tapi aku kena kuat. Ya Allah, kau berikanlah aku kekuatan dan semangat yang kental agar aku dapat mengharunginya dengan mudah.

Aku inginkan kebenaran. Tolong berikan aku jawapan yang pasti supaya aku lebih tenang. Berilah aku peluang untuk mengetahuinya. Sekiranya ia mendatangkan kebaikan buatku aku mohon restumu Ya Allah. Ketika ini aku mmg sudah dapat menyesuaikan diri dengan keadaan yang berlaku dan aku bersyukur aku berada di dalam peliharaan Allah SWT di atas apa yang berlaku. Cuma aku kena lebih bermunajat kepadaNYa agar dapat lebih keyakinan di dlaam mengharungi liku2 kehidupan yang serba mencabar.

Ya Allah, Kau permudahkanlah kehidupanku, pekerjaanku, perniagaanku, jodohku, rezekiku dan kesejahteraan kepada kedua ibubapaku, adik beradiku, anak2 buahku, makcikku, sepupu2ku, teman2ku dan seluruh umat Islam. Jauhkanlah kami dari perasaan hasad dengki, busuk hati dan tamak haloba. Bersihkanlah hati kami..aminn Hayati bait2 lagu ini :-

Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganmu
Woo...

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita

Haa...
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua...

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat

Semuga kita akan menjadi seorang insan yang lebih bertawakal..insyallah..amin.

Chao dulu!..

Daa

No comments: