Monday, July 16, 2012

Angin

As salam,
Seperti biasa setiap ujung minggu aku akan ke sg buluh. Sebelum ke sana aku sempat singgah Carrefour kejap sb nak beli barang. Lepas keluar dari C4, terus ke stesen minyak di Glenmarie. Aku sampai sg buluh at around 11++am. Cuaca sekarang memang panas. Aku kalau di kedai sememangnya x berhenti dari minum ais. Sepanjang hari minum ais..huhu

Nak di jadikan cerita, aku balik dalam pukul 10.30 malam. Tidur rumah adik di Saujana Utama. Since petang tu aku mmg tak makan apa2 cuma amik mee sup jer sebelum kul 7pm. Lepas tu aku tak makan apa2 and sampai rumah my bro baru aku jamah nasi sikit sebab adik ipar aku bawak lauk dari surau sb ada kenduri tahlil. Yang paling best ada pengat pisang. Aku pun apa lagi, lepas makan nasi makan pengat pisang tp tak lah banyak dlm 2 sudu jer. Sebelum tu aku dah siap2 mandi.

Malam tu mmg aku x leh tidur nyenyak. Dah lah umah adik aku tu panas, pasang kipas pun tak jalan. Aku pun apa lagi berpeluh2. Habis basah baju tidur aku. Tiba2 masa tengah baring tu kepala aku berpusing2..sudah!..aku takut dapt sakit angin yang teruk ni. Pusing kanan tak jadi, pusing kiri x leh. Ni yang buat aku nak nangis ni, tp masih leh bertahan lagi. Last2nyer aku pun bangun pelan2 dan pegi bilik air buang air besar..lama jugak la, sb nak buangkan angin. Tekak pun masa tu ada rasa loya tapi x leh nak keluar walaupun aku cuba jolok. Sempat la aku mandi terus sb panas sangat. Lepas tu aku baring atas kusyen. Adik ipar aku tanya aku kenapa. Aku mintak minyak angin. Masa tu jam dah kul 6 lebih. Lepas gosok2 ngan minyak angin aku terlelap kejap smp le anak buah aku yang kecik umur 6 tahun tu melalak x nak pegi sekolah. Aku dah le pening, dengor melalak tu lagi le tension..aduh!!. Masa ni le baru aku terasa nak muntah. Apa lagi keluar le pisang yg aku makan semalam tu. alhmdulillah lega sikit. Aku bg tau adik aku dan dia bagi ubat angin. Aku pun jamah nasi goreng adik ipar aku dan makan ubat angin. Rehat sekejap aku pun mandi sebab nak ke kedai. Basah semua rambut pas tu aku baring kejap. Dalam 10.15 a.m aku keluar ke kedai. Sampai di kedai aku siapkan yang sepatutnya pas tu aku sambung tidur jap. Baru le lega sikit.Alhmdulillah.Tapi perut masih sebu.

Aku ni pulak terlupa, masa balik umah malam tadi, aku telan sepotong labu. Lupa labu pun angin. Dahlah pagi tadi nak bangun kepala pusing. Ni pun masih terasa lagi..aduh!..serik le aku mcm ni. Bnyk dah x tahan nak makan tambah2 umur melewati 4 series ni..Mujur aku ada spare 100+ ni. Mudah2an tak apa2. nak letak minyak kat perut.

Mujur jugak batuk aku byk dah berkurangan dan selseme pun tak menjadi. Cuma kepala tu mmg berat. Perut pulak memulas. Sarapan tadi aku makan tepek jer kat rumah. Lagipun perut semacam nih. Rasa tak larat sangat dah..huhuhu

Dalam masa yang sama sebenarnya aku 'rindu' kat dia. Almost one month dah tak jumpa. Bz sangat dengan tugas2 outstation. This week pulak nak ke London..huhuhu.

Ok lah..banyk dah melalut..nanti sambung lagi..

Daa..

No comments: