Thursday, July 26, 2012

Bazar Ramadhan

As salam..

Sebenarnya tak de cerita menarik pun..saje sb tak de benda nak buat kan..hehehe. Last Tuesday aku sibuk pegi skodeng Bazar Ramadan kat area my house. Dalam hati teringin nak makan popia yang pernah aku beli last year. Tempat bazar masih sama lagi cuma menginjak ke depan sikit sb ada construction pembinaan LRT. Jauh jugak le aku nak jalan. Consider exercise jugak ler..hehehe.

So petang tu aku meninjau2 dulu apa yang ada sb 1st day pergi. Sebelum ni tak berkesempatan nak menyinggah lagi. So aku marked le kedai2 tahun lepas eg. kedai tepung pelita, karipap, popia etc. Aku buat satu pusingan. Bila dah patah balik tu baru start beli. 1stly aku beli karipap ayam & karipap sardin. Pas tu aku ingat terus nak cari popia tu, tapi tak jumpa. Jadi aku pegi le kedai lain yang jual popia. RM1 per piece. Mahal jugak tp besar. Aku cakp let's try le. So aku beli dalam 10 keping and 5 keping popia basah. Beratur punya la pnjang..ini gerenti sedap punya. Lepas tu aku beli pulak tepung pelita pakcik. Mmg since last year aku dah rasa tepung pelita pakcik ni mmg sedap. So aku beli 10 pcs. Masa ni tangan pun dah lenguh. So aku amik keputusan balik ajelah sb dah banyak dah juadah. Takut tak habis le pulak kan..aku tak nak membazir.

Alhamdulillah rezeki Allah. Semua kueh2 tu selamat dimakan. Memang sedaplah popia tu, cuma yang basah tu kureng sikit. Neway no harm to try le kan. Next time leh beli yang goreng jerlah..hehehe.

Semalam ingat nak singgah bazar ramadhan, tp terasa malas le pulak. Dalam pikiran ingat nak buat sandwich. Dah siap beli roti pun..lastnya tak buat jugak sb cik dah masak lauk sardin. Insyallah hari ni kut aku nak buat sandwich. Tak pun roti telur jer la..hahahaha.

Korang punya juadah cemana eh!..

Daa

No comments: