Friday, January 23, 2009

Trauma

Salam..

Semalam merupakan satu hari yang memenatkan dan membosankan. Masa aku kuar dari opis belum lagi ujan lebat,cuma drizzle sket. Tak ingat lak nak bawak payung. Sebaik aku sampai kat stesen komuter hujan turun lebat sangat. Aku berkata2 kenapalah aku tak bawak payung tadi. Nak patah balik belakang maleh dah walaupun stesen ngan opis tak jauh.

Tak lama jugak aku tunggu tren. Sebaik je semua orang dah naik, tren tak jalan2. Punyalah panas membahang kat dalam tu. Dengan orang yang padat, rasa macam nak muntah dan pening pun ada. Tiba2 announcement kata tren tu rosak dan kami semua diarah keluar. Ramai giler le manusia yang bersidai kat stesen setia jaya ni. Dah le hujan semakin lebat. Bila tren berikutnya sampai, memang tak boleh nak dekat dah. Semuanya berebut.Terpaksa la aku tunggu next tren. Pun macm tu jugak. Aku pun apa lagi cepat2 mencari ruang untuk membolosi diri aku masuk jugak. Kalau tidak aku kena tunggu lagi. Tu yang malas tu. Kalau nak diikutkan ruang kat dalam tu banyak kosong, tp depa ni semua x nak masuk. Semua nak tunggu tepi pintu tu..hampeh tul!.

Alhamdulillah bila aku sampai stesen subang hujan pun dah berhenti. Aku berkira2 nak singgah ke Carrefour pegi ATM. Sebab Sabtu ni kan nak balik kg. Keluarkan pitih sket..hehehhee. Ingat nak masuk dalam dulu tp memandangkan waktu maghrib aku terus ke bustop. Sebaik aku sampai di bustop ada orang seperti membaling sesuatu ke bawah. Mujur sempat aku mengelak. Bila aku tengok balik rupanya ada sorang mamat india ni kena rompak. Dia tengah bergelut dengan perompak tu yang aku rasa cuba untuk mencuri keretanya. Tu yang sempat dia baling kunci kat tempat bustop tu. Pencuri tu sempat amik laptop jer sebab mamat tu diacu dengan pisau. Mujur tak jadi apa2, cuma bajunya sikit koyak sebab kena pisau penjahat tu. Dah la tu yang buat aku geram tu jantan2 yang sama2 tunggu bas di situ pun tak berbuat apa2. Semua jadi pemerhati jer. So penjahat tu boleh dengan selambanya blah dari tempat dia merompak tu. Aku ni sebab tak kuat jer, kalau tidak aku memang tolong..hahahahaha..macam le terer.wakakakaa. Rasa cam trauma jer tengok kejadian macam tu. Dah macam tengok citer drama swasta. Tapi aku bersyukur mamat yang kena rompak tu selamat.

Coretan yang sempat aku coretkan buat kali ini. Nanti kita jumpa lagi..

Daa..

No comments: