Thursday, December 8, 2011

Ombak Rindu



As Salam,

Semalam petang aku pegi nonton citer ombak rindu dengan K.Azmah. Kami tengok show kul 9.30 malam. Aku udah le ngantuk dan letih masa tu tapi sebab dia dah janji terpaksa le aku follow jugak.

Pada aku ok la citer dia. Kuar jugak le airmataku. Tapi ramai orang cakap baca buku dia lagi kaw kaw. Aku rasa aku nak beli la satu novel ni. Nak buat perbezaan dari segi filem dan novel.

Tapi aku suka lirik dan lagu adira feat hafiz. Bait2 lagunya mcm menyentuh perasaanku. Nama watak utamanya mengingatkan aku pada seseorang yang selama ini tak pernah nak menghargai diriku. Hayatiler bait2 lagu ini.

Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Aku sampai umah dalam pukul 12.10pm.

Daa..

No comments: