Monday, May 31, 2010

Hujung Minggu

Salamzzzz..

Dah bermula kembali minggu yang baru, hari yang baru. Aku rasa setiap tibanya hari senin tahap kemalasan mmg menghantui aku..hehehe. Mana tidaknya 3 hari bercuti. Memang le malerzz kan.

Walaupun cuti selama 3 hari ada jer aktiviti yang aku lakukan. Tak puas rasanya. Nak tau apa antara aktiviti yang aku lakukan dari hari Jumaat sehinggalah semalam.

Hari Jumaat

Biasa la kan bila dah hari cuti apa lagi tidur le sepuas2nya walaupun aku balik lewat semalamnya. Me and my fren pegi makan2 kat summit. Habis makan pun dah dekat pukul 10 sebab my fren datang lambat. Lagipun jalan jem almaklum ler keesokannya kan cuti hari wesak. Lepas makan kami planning nak pegi tengok wayang citer Prince of Persia. Ramai jugak la yang beratur nak tengok citer tu. Aku pun beratur la. Tayangan pukul 10.30 malam. Bila tiba time aku nak beli tiket semua seat dah penuh, cuma tinggal barisan hadapan jer.huwaaaa..langsung my fren kata tak payah tengok sebab dia tak nak duduk row depan..sob sob sob. Aku sedikit kecewa.Nak tunggu tayangan seterusnya pukul 12.20 midnite. Nanti lambat pulak aku balik kan. My fren ajak tengok kat Sunway Piramid tp aku x nak sebb beratur lagi panjang. Lain la kalau dah book tiket awal2.

So kami pun jalan2 ler kt kedai2 Cd yang masih buka kat summit tu. Kedai2 lain pun banyak yang dah tutup. Then my fren kata tak per nanti dalam kereta aku boleh decide nak pegi mana. Last2nya my fren kata "jom kita pergi putrajaya nak?" Aku pun setuju and then apa lagi kami pun terus le menuju ke Putrajaya makan angin. Release gak tensi aku sebab tak dapat tengok prince of persia..Last2nya pukul 1.00 lebih jugak sampai umah.

Pada sebelah pagi Jumaatnya pula aku buat facial di summit. Dapat la merehatkan diri dan minda. Seronok dapat kena urut dari rambut sampai ke kaki..hehehe. Kalau boleh hari2 nak buat..hiks!.

Lepas tu terus shoot ke KTM KL beli tiket nak balik hujung minggu ni. Cuaca mmg panas sangat. Dari KL balik Subang singgah ke Carrefour beli barang sket untuk jamuan besday Zikri. Aku sampai rumah pukul 4 petang.

Hari Sabtu

Hari ini mengadakan small party for Zikri Raziq yang dah genap setahun. Makanan yang disediakan semuanya untuk orang dewasa. Dianya satu benda pn tak leh makan..hehehe. Aku menyediakan karipap untuk juadah hari itu. Lain2 makanan yang ada sate, mihun, nasi impit, pengat pisang. Meriah jugak la makanan. Kenyang sampai ke malam..hehehe

Sunday

Aku keluar rumah dari seawal 7 pagi menghadiri NDO seminar. This is invitation from my fren. Tak sangka la seharian. Sampai rumah pun kul 7.30 pm. Penat sket. Diam tak diam malam tadi dekat pukul 12 malam jugak baru terlelap. Aku mencari charger bateri tak jumpa2. Entah mana aku letak..

Ini lah aktiviti aku pada minggu ini. Nama jer cuti 3hari tp tak cukup rehat semenarnya. Apa2 pun aku enjoy n hepi.

Daaa..

No comments: