Wednesday, May 26, 2010

Mengimbau Kenangan - 4

Bab 4

Nonny terasa benar2 bosan. Semua kerja yang dibuatnya serba tak kena. Di kepalanya ligat berfikir tentang cadangan k.sofia tempohari. Tiba-tiba dia teringat untuk menelefon sahabat2nya. “ aku dah x leh berfikir lagi nih. Nak kena mintak pendapat Zira & Nita.” Gumamnya. Pantas jemarinya mendail no pejabat Anita.


“ Hello Nita..jom lunch tengahari ni. Kau tolong call Azira sekali.” Nonny memberitahu Anita.

“ Kau belanja ke? Tanya Anita sambil ketawa terkekeh-kekeh.

“ Tak habis-habis nak belanja kau. Sekali-sekala apa kata kalau kau buat amal belanja aku ngan Zira pulak.” Usik Nonny.

“ Ish ko nih. Dah le kau yang call, aku pulak kena belanja.” Bebel Anita.

“ Sayang sangat duit kau tu ya. Simpan banyak-banyak pun bukan boleh bawak masuk kubor Cik Anita ooi! Apa la salahnya belanja kami berdua nih! Sekurang-kurangnya kau dapat pahala. Itupun kalau ikhlas la.” Nonny terus memancing sahabatnya itu sambil ketawa kecil.

Kadang-kadang Nonny sendiri kurang paham dengan sikap yang satu itu yang ada pada Anita. Namun Anita seorang sahabat yang selalu mengambil berat. Mereka serumah pun dah hampir 5 tahun.

“ Oklah.? Anita sudah mula mengalah.

“ Macam tu lah. Ini yang buat aku sayang baangat sama kamu deh!hehhehe..”

“ Jangan lupa pulak call kawan kita tu. Aku tunggu terus kat tempat biasa k?” sambung Nonny mengingatkan Anita.

“ Ya la Cik Puan.” Lantas perbualan dimatikan.

No comments: