Monday, October 3, 2011

Weekend Activity - 1 & 2/10/2011

As Salam..

Pagi2 lagi aku dah bergerak ke Saujana Utama Sg. Buluh. Adik mintak tolong ikut dia pegi serbis keter kat PJ. Berkonvoi le kami 2 beradik. Tujuannya kalau lambat siap boleh le balik dulu n kemudian datang balik amik keter.. Time ni Federal Highway ok gak la. Aku sebenarnya tak pernah bawak jauh2 selain dari pegi sungai buluh..hehehe. Tapi aku slow2 le follow my bro kat depan..

Sampai di Nissan servis centre kami pun tunggu le sampai tengahari. Ingat dah siap, tp ada items yang belum di pasang lagi. So kena tunggu. Perut pun dah agak lapor gak la. Udah dekat pukul 1 tengahri. So adik aku bawak pegi makan kat kedai Khatijah Ibrahim. Aku order mee goreng jawa + air longan and my bro order nasi putih + daging blackpepper + asam pedas ikan tenggiri n air manggo. Not bad jugak la makanan kedai Kathy ni. Masa kami sampai si Khaty pun ado..

Tunggu punya tunggu last2nya keter my bro siap kul 4 lebih..sempat le aku tido sementara nak tunggu keter siap. Balik pulak menempuh jem di Federal Highway especially kat Tol Batu 3 tu..aduss!..bukan apa aku sebenarnya seriau nak bawak jem2 ni. Tapi alhamdulillah sampai dengan selamatnya di rumah adik aku di desa coalfields.

Lepas maghrib kami ke kedai. Tolong le apa yang patut. Dinner tuk malam tu kami makan tomyam campur + kerabu mangga. Supper pulak makan roti telur n roti bom..hahaha. Padahal dah kenyang tu, masih nak mengunyah lagi..Dah le aku selsema n batuk..layan je la makanan2 tu..

Sunday pulak aku bangun kul 10 pagi. Punya la panas cuaca. Bangun terus mandi dan sarapan pagi nasi dagang n air teh. Lepas tu siap2 follow my brother pegi beli barang tuk kedai di NSK Rawang..Balik dari Rawang terus singgah kedai dan lepak kat kedai sampai kul 4 petang. Ramai gak customer siang tu. Aku tolong apa yang patut.

Gerak dari Sg Buluh jam 5.30 petang sbab nak jumpa mek ha amik aku punya Digi Sim card. Sempat pekena rojak n cendol. Sampai umah kul 7 lebih.

Agak penat jugak la aktiviti hujung minggu ni. Tak cukup rehat,but me enjoy..

Daa..

No comments: